Stanley

Curriculum

Geregistreerd NOBCO Registercoach, yoga docent, EVC-assessor, docent competentiegericht opleiden / ontwikkelen. Werktuigbouwkundig, bedrijfskundig ingenieur. Veel affiniteit met het initiëren en leiden van IT-projecten om processen te ondersteunen.

Een belangrijk deel van mijn arbeidsverleden bestond uit leiding geven aan en verantwoordelijkheid nemen voor de begeleiding van teams, afdelingen en organisaties op kleine en grote schaal. Veelal verbonden met techniek maar ook actief in dienstverlening. Hierdoor heb ik een veelzijdige werkervaring opgebouwd vanuit bedrijfskundig en menskundig perspectief.

Kenmerkend in deze omstandigheden was de sterke gerichtheid op doelen, prestaties, werkdruk, doorlopende vernieuwing en verandering.

Wat heeft dit opgeleverd?

Avontuur, een gevoel van onderlinge verbondenheid, vermoeidheid, veel satisfactie en bovenal steeds nieuwe inzichten.

Wat heb ik hieruit geleerd?

Durven vertrouwen op anderen, meer los te laten en over te laten aan anderen. ‘Terughoudende betrokkenheid tonen’ dit is nauwkeurig het proces volgen, niet meteen willen invullen, de ruimte laten aan anderen, maar wel aanvullen – helpen – ondersteunen. Openstaan voor feedback en vragen om feedback.

Focussen is een talent welke ik in de loop van mijn leven heb leren ontwikkelen. In mijn werkwijze laat ik mensen ervaren wat dit aan rust en overzicht oplevert. De coachee wordt door mij ondersteund om de aandacht en energie gericht te houden op het onderwerp welke op dat moment aan de orde is.

Een belangrijke succesfactor in het coachen is de wil om samen te werken met andere mensen met het doel grenzen te ontdekken en te verleggen, resultaten te boeken en vernieuwend bezig te zijn. Mijn kennis, ervaringen en inzichten beschikbaar te stellen en in te brengen op basis van de vragen van de coachee.

Het competentiegericht ontwikkelen van mensen op basis van vraagsturing ligt hieraan ten grondslag.